گونههای جانوری بسیار زیادی در جهان شناسایی شده، اما دانشمندان معتقدند گونههای بسیار زیاد دیگری همچنان ناشناخته باقی ماندهاند. شیوه زندگی و فعالیتهای جانوران همواره برای عاشقان حیات وحش جالب توجه بوده است. در حالی که برخی گونهها به سرعت بالا و یا واکنشهای سریع خود مشهور هستند، گونههای جانوری کند و آرام نیز علاقمندان خاص خود را دارند. در ادامه این مطلب برخی از کندترین حیوانات جهان را معرفی می کنیم.
تنبلها همانگونه که از نامشان مشخص است یکی از کندترین موجودات سیاره زمین بوده و نام آنها به نوعی مترادف با تصاویر صحنه آهسته است. بیشینه سرعت حرکتی آنها 0.004 کیلومتر در ساعت است. در حقیقت، تنبلها به قدری کند هستند که خزه روی آنها رشد می کند.
لطفاً ادامه مطلب را مطالعه فرمایید .
ادامه مطلب...
یا مقلب القلوب و الابصار
یا مدبر اللیل و النهار
یا محول الحول والاحوال
حول حالنا الی احسن الحال
سلام
حلول سال 1392 برشما مبارکباد
مژده مژده
سامانه ارسال پیامک دانش آموزان کلاس چهارم دبستان 22 بهمن قمصر افتتاح شد .
از طریق این سامانه همه دانش آموزان , معلمان و کاربران عزیز می توانند نظرات و پیشنهادات خود را از طریق پیامک به شماره 30008172002122 با ذکر نام ( البته در صورت تمایل ) ارسال نمایند .
اطلاع رسانی فردی و گروهی ,برگزاری مسابقات پیامکی ,انجام نظر سنجی های پیامکی و دریافت نظرهای شما عزیزان و... از قابلیت های این سامانه می باشد .
ضمن عرض تشکر و کسب اجازه از وبلاگ
خودتان باشید اگر خدا شما را اینگونه آفریده حتما دلیلی دارد به علاوه ارزش یک جنس اصل همیشه بیشتر از یک کپی است.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
صداقت هدیه بسیار ارزشمند ی است آنرا از انسانهای کم ارزش انتظار نداشته باش .
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
قدرت کلماتت را بالا ببر نه صدایت را این باران است که گلها را می رویایند نه رعد و برق.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
باران که می بارد همه پرنده هابه دنبال سر پناه اند اما عقاب برای اجتناب از خیس شدن بالاتر از ابرها پرواز می کند .
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
اخلاق بد مانند لاستیک پنچر است تا عوضش نکنید راه به جایی نخواهید برد .
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
نگرانی یک اتلاف وقت تمام عیار است تنها کارش این است که خوشحالیتان را می رباید و شما را مشغول هیچ و پوچ می کند .
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
ماهیان از تلاطم دریا به خداشکایت کردند و چون دریا آرام شد اسیر صیادان شدند . تلاطم زندگی حکمت خداست . ازخدا دلی آرام بخواهیم نه دریایی آرام .
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
آدم مغرور مثل کسی است که بالای کوه ایستاده و همه را کوچک می بیند غافل از این که مردم هم از پایین او را کوچک می بینند .
سلام
از طریق لینک زیر می توانید به جدول های کلمات متقاطع دسترسی داشته باشید.
با تشکر از وبلاگ
ادب و وجدان و شرع حکم می کند برای درج این مطلب از مدیریت وبلاگ (سکوی ششم پیرانشهر ) کسب اجازه و تشکر کنم.
قانون بخش پذيری بر 1 : همه ی اعداد (به غير از صفر )بر يک بخش پذير هستند.
قانون بخش پذيری بر 2 :عددي بر 2 بخش پذير است که رقم يکانش 0 يا زوج باشد مثال: 20 ، 42 ، 68 ، 10100 بر2 بخشپذيرند.
قانونبخش پذيری بر 3 :عددي بر 3 بخش پذير است که مجموع رقم هاي آن بر 3 بخش پذير باشد.
مثال- مجموع رقم های عدد 7۵12 برابر 1۵ است و 1۵ بر 3 بخش پذیر می باشد، بنابراین عدد7۵12 بر 3 بخش پذیر است.
قانون بخش پذيری بر 4 :عددی بر4 بخش پذیر است که رقم یکان به اضافه ی 2 برابر رقم دهگان آن بر 4 بخش پذیر باشد.
مثال- عدد 1۵68 بر 4 بخش پذیر است. زیرا 20 = 8 + (6 × 2) و 20 بر 4 بخش پذیر می باشد.
راه دوم بخش پذیری بر 4:اگر دو رقم سمت راست عددی بر 4 بخشپذیر باشد آن عدد بر 4 بخش پذیر است .
قانونبخش پذيری بر 5 : عددي بر۵بخش پذير است که رقم يکانش بر۵ بخش پذير باشد..
مثال- اعداد ۶۵، 240 و 800 بر۵ بخش پذیر هستند.
قانون بخش پذيری بر 6 : عددی بر 6 بخش پذیر است که هم بر2 وهم بر 3 بخش پذیر باشد. ( 3 × 2 = 6)
مثال- عدد 132 هم بر 2 و هم بر 3 بخش پذیراست. پس بر6 نیز بخش پذیر است.
قانون بخش پذيری بر 7 :روش زير را آنقدر تكرار مي كنيم تا به يك عدد كم و آسان برسيم و مشخص شود كه آن عدد بر 7 بخشپذير است يانه؟
مراحل :1.عددي را(مثل 5194) انتخاب مي كنيم.
2.يكان آن عدد(5194) را حذف مي كنيم.(يعني رقم 4 را از عدد 5194 حذف مي كنيم) ودر نتيجه عددي جديد( 519) به دست مي آيد.
4.حالا دو برابر يكان حذف شده را از عدد جديد كه يك رقم از عدد اصلي كمتر دارد كم مي كنيم درواقع يكان حذف شده 4 است و دو برابر آن ميشود 8 يعني : 511= 8 - 519
8 = 2 × 4 مراحل بالا را آنقدر تكرارميكنيم تا به نتيجه مي رسيم.
.به ادامهي مثال بالا توجه كنيد.
دوباره يكان عدد 511 را (كه 1 است)حذف ميكنيم ودوبرابرش را(كه مي شود2) ازعدد
جديد (51) كم مي كنيم. 49 = 2 – 51
مي بينيم كه تشخيص بخشپذير بودن يا بخشپذير نبودن عدد جديد(49) بر7 ساده شد.
آخرين عدد به دست آمده49 است ؛ ومي دانيم كه 49 بر7 بخشپذير است.
پس نتيجه مي گيريم كه عدد اصلي (يعني5194 ) بر7 بخشپذير است.
قانون بخشپذيري بر 8 : (اين قانون براي اعداد سه رقمي و بيشتر به كار مي رود)
عددی بر8 بخش پذیر است که 2 برابررقم دهگان به اضافه ی 4 برابر رقم صدگان آن بر 8 بخش پذیر باشد.
مثال- عدد 6۵321 بر 8 بخش پذیر است. زیرا 16 = (2× 2) + (4×3) و 16 بر 8 بخش پذیر می باشد.
راه دو م بخش پذیری بر 8 : اگر سه رقم سمت راست عددی بر 8 بخش پذیر باشد آن عدد بر 8 بخش پذیر است .
قانون بخش پذيری بر 9 :
عددي بر 9 بخش پذيراست که مجموع رقم هايش بر9 بخش پذير باشد.
مثال- عدد ۵148 بر 9 بخش پذیراست. زیرا مجموع رقم های آن یعنی 18 بر 9 بخش پذیر است.
قانونبخش پذيری بر 10 :
عددی(به غير از صفر) بر 10 بخش پذیر است که رقم یکان آن صفر باشد.
مثال- اعداد 70 ، 1200 و 810 بر 10 بخش پذیر هستند.
قانون بخش پذيری بر 11 :
عددی بر 11 بخش پذیر است که اگررقم هاي آن را یکی در میان به دو دسته تقسیم کنیم و مجموع رقم هاي هر دسته را به دست آوریم و سپس از بين دو عدد به دست آمده عدد كمتر را از عدد بيشتر کم کنیم عدد به دست آمده يا بر 11 بخش پذیر باشد ويا صفرباشد.
مثال-عدد 19294 بر 11 بخش پذیر است زیرا: 4 9 2 9 1
11 = 7- 18 7=1+2+4 18 =9+9
قانون بخش پذيری بر ۱۲:
عددی بر ۱۲بخش پذیر است که بر ۳و ۴بخش پذیر باشد.
مثال- اعداد ۷۲و ۱۲۰و ۴۸۰بر ۱۲بخش پذیر هستند.
قانون بخش پذيری بر ۱۳:
عددی بر ۱۳بخش پذیر است که اگر ۴برابر رقم یکان آن را با عددی که از حذف یکان به دست آمده جمع کنیم، حاصل بر ۱۳بخش پذیرباشد. (در صورت لزوم این عمل را چندین بار تکرار می کنیم تا به نتیجه برسیم.)
مثال- عدد ۲۴۷ بر ۱۳ بخش پذیر است. زیرا:در اين جا ۴ برابر يكان (۷) مي شود ۲۸ و اگر يكان عدد اصلي(۲۴۷) را حذف كنيم عدد 24 به دست مي آيد. حالا بايد ۲۴ و ۲۸ را با هم جمع كنيم۰ ۵۲ = ۲۸ + ۲۴
( 28 = 7 × 4) ۲۴۷
بازهم همين مراحل بالا را بر روي عدد به دست آمدهي جديد(۵۲) انجام مي دهيم.
۱۳=۵+۸ ( ۸ = ۲ ×۴)
قانون بخش پذيری بر 14 :
عددی بر 14 بخش پذیر است که بر 2 و 7 بخش پذیر باشد. ( 7 × 2 = 14)
مثال- عدد ۳۵۴۲ هم بر 2 وهم بر7 بخش پذیر است. پس بر 14 نیز بخش پذیر است.
قانون بخش پذيری ۱۵ :
عددی بر ۱۵ بخش پذیر است که بر ۳ و ۵ بخش پذیر باشد. ( ۵× ۳ = ۱۵)
مثال- عدد ۴۳۵۰ هم بر ۳ و هم بر ۵ بخش پذیر است. پس ۴۳۵۰ بر۱۵نیز بخش پذیر است.
خشک سیمی خشک چوبی خشک پوست
از کجا می آید این آوای دوست ؟
****************
بریز اسپند بر آتش بسوزان عود عید آمد
بگو لبیک گویان را عشق آمد امید آمد
قبیله چشمتان روشن که از قبله نوید آمد
بگو عید است از آیینه ها زنگار برگیرید
به اوج روشناییها کبوتر وار پرگیرید
به آهنگ حجاز از خویشتن از تن سفر باید
سفر آن سان که آن مقصود آن معبود فرماید
بگو بر هرچه بت بر هرچه شیطان سنگ باید زد
بگو بر ریسمان نوح اینک چنگ باید زد
خوشا آن زائر حاجت روا آن مُحرم مَحرم
خوشا آن با ملایک در طواف عاشقی همدم
خوشا آن عاشقانی که صفای مروه را دارند
به دل آگاهی مشعر به سر شور منا دارند
نماهنگ زیر را با گوش دل بشنوید و لذت ببرید .
خواننده : استاد سید حسام الدین سراج
اگر کودکی با تمسخر زندگی کند می آموزد که شرمنده باشد.
اگر کودکی با شرمندگی زندگی کند می آموزد که احساس گناه کند .
اگر کودکی با تشویق زندگی کند می آموزد که اعتماد به نفس داشته باشد.
اگر کودکی با انتقاد زندگی کند می آموزد که محکوم کند .
اگر کودکی با عناد و دشمنی زندگی کند می آموزد که با همه بجنگد .
اگر کودکی با تمجید و تعریف زندگی کند می آموزد که قدردان باشد.
اگر کودکی با صداقت و انصاف زندگی کند می آموزد که درستکار و عدالت پیشه باشد .
اگر کودکی با امنیت زندگی کند می آموزد که به خود و اطرافیان اعتماد داشته باشد .
اگر کودکی با تایید زندگی کند می آموزد که خودش را دوست بدارد .
اگر کودکی با مسئولیت زندگی کند می آموزد که جهان را پر از عشق بیابد .
با تشکر از وبلاگ
نرم افزار شبیه سازی منظومه شمسی
با تشکر از وبلاگ دبستان احسان
يک نرم افزار شبيه ساز منظومه شمسي مي باشد؛ كه به راحتي حركات سيارات را با رعايت نسبت سرعت شبيه سازي كرده و امكان ديدن آن را از زواياي مختلف به كاربر مي دهد.
اين نرم افزار به گونه اي طراحي شده است که مي توانيد آن را در حالت View قرار داده و از مشاهده حركت سيارات لذت ببريد؛ در اين حالت سرعت، مدار و ميزان بزرگنمايي قابل تغيير مي باشد.
همچنين مشخصات سيارات و قمرهايشان به همراه تصويري از خود سياره در نرم افزار قابل دسترسي مي باشد.
* عارفی گفت : سه چیز دل را سختی دهد : خندیدن بدون شگفتی _خوردن بدون گرسنگی و سخن گفتن بدون نیاز
* یحیی بن معاذ را پرسیدند کدام محبت حقیقی است ؟ گفت آن که با احسان افزون نشود و با جفا اندک نشود .
* عارفی گفت : فضایل اخلاقی در چهار چیز گرد شده است کم گویی -کم خوری- کم خفتن و دوری از مردمان
* شبی بولحسن خرقانی نماز همی کرد آوازی شنید که هان بولحسنوا خواهی تا آنچه از تو میدانم با خلق بگویم تا سنگسارت کنند ؟ گفت ای بار خدای خواهی تا آنچه از رحمت تومی دانم و از کرم تو می بینم با خلق بگویم تا هیچ کس سجودت نکند ؟
برگرفته از کشکول شیخ بهایی
تک بیتهایی نغز از صائب تبریزی
غمی هردم به دل از سینه صد چاک میریزد *** زسقف خانه درویش دائم خاک میریزد