ابزار رایگان وبلاگ

ابزار وبلاگ

کد آهنگ

لحظه ای درنگ 5
نسیم خوش دانش
درمسیر کمال چراغ دانش روشن کننده راهتان باد
نگارش در تاريخ سه شنبه 26 دی 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

متخصصین روانکاوی کودکان اثر شش میم را در تربیت کودک موثر می دانند و عنوان می کنند که نیاز روانی بچه های ما، عبارت است از انتقال اثر شش میم. این شش میم را هر کس در کارنامه گذشته زندگی اش دریافت کرده باشد، میم هفتمش "مــوفقیــت" است که خود به خود پدید خواهد آمد:
۱. تو محبوبی
۲. تو محترمی
۳. تو مطرحی
۴. تو مهمی
۵. تو مفیدی
۶. تو می فهمی
اگر ما در رفتار و گفتارمان این ۶ میم را به فرزندان مان انتقال دهیم میم هفتم "مــوفقیــت" خود به خود خواهد آمد؛ یعنی باتری روانی انرژی دهنده فرد شارژ خواهد شد. در آن صورت این آدم در تحصیل و زندگی و کار و... موفق خواهد شد.
البته ضد این شش میم که گفته شد، چیزهای دیگری هم هستند که اگر پدر و مادرها انجامش ندهند، عکس این نتیجه را می گیرند و آن آرایه ۷ "ت" است که خیلی سخت است. این ۷ "ت" را هر کسی دریافت کرد، "ت" هشتمش تباهی است که انتظارش را می کشد:
۱. تنبیه
۲. توهین
۳. تهدید
۴. تحقیر
۵. تبعیض
۶. تنفر
۷. ترس
همه افراد شکست خورده و جامعه ستیزها و...، در کارنامه های خود این "ت" ها را دارند، یعنی تاثیر "ت" تحقیر با "ت " تحسین، زمین تا آسمان است.

نگارش در تاريخ یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

اولین کسی که به فضا رفت که بود ؟

سرهنگ الکسی لئونوف روسی، نیل آرمسترانگ هم همراه الکسی لئونوف به کره ماه رفتند.

اولین پرواز انسان توسط هواپیمایی برادران رایت در سال 1903 انجام شد.

نخستین پرواز بشر به شکل امروزی با هواپیمای جیمی آمریکایی انجام شد که این هواپیما کابینی دو نفره داشت .

اولین حیواناتی که به فضا فرستاده شدند میمون و سگ بودند.

************************************************************* 
 

آیا می دانید گرم ترین مکان روی زمین چه نام دارد؟

بسیاری تصور می کنند که دره ی مرگ در کالیفرنیای آمریکاست. گرچه  در بعضی ر وز ها این تصور درست است. اما منطقه الغریز در لیبی با ثبت رکورد 57  درجه ی سیلسیوس در 13 دسامبر 1922 گرم ترین منطقه ای از زمین شناخته شده است . که تا به حال دمای آن اندازه گرفته شده است. بیشترین دمای دره ی مرگ در سال 1913، 56 درجه ی سیلسیوس ثبت شده است.
 

***************************************************************************

آیا می دانید سردترین مکان روی زمین چه نام دارد ؟

سردترین مکان روی زمین که تا به حال دمای آن ثبت شده است مکانی به نام وستوکی در قطب جنوب است دمای 89 درجه سیلسیوس در 21 جولای سال 1983 در این منطقه ثبت شده است.

*****************************************************************

آیا کوه ها هم رشد می کنند؟

بله ، اما رشد انها به گونه ای نیست که ما بتوانیم با چشم آن را مشاهده کنیم. سرعت رشد این کوه ها یک میلی متر در هر یک میلیون سال است یعنی رشدی شبیه ناخن های انسان در دو هفته .

 ***********************************************************

برای رفتن به مرکز کره زمین چه مقدار راه باید پیمود؟

فاصله سطح زمین تا مرکز آن 6378 کیلومتر است . بیشترین لایه های درونی زمین را مواد سیال تشکیل داده اند و پوسته سخت زمین ضخامتی تنها در حدود 66 کیلومتر دارد . اگر زمین را مانند یک سیب فرض کنیم پوسته زمین از پوسته این سیب هم نازکتر خواهد بود.

***********************************************************************
زمین چند سال دارد ؟

سیاره ما سنی در حدود 405 میلیارد سال دارد که اندکی از خورشید جوان تر است. تحقیقات نشان می دهد کره ی زمین بسیار زودتر از آن که تصور می شود به دنیا آمده است . سن جدید سیاره زمین 4467 میلیارد سال تخمین زده شده است که نسبت به سن قدیمی تر آن که حدود 4537 میلیارد سال برآ ورد شده بود بسیار جوان تر به نظر می آید.

 

گرد آوری : سید علی موسوی

 

 

نگارش در تاريخ یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

 

گواهی نامه گرفتن مامانم حدود یک سال و نیم طول کشید

قبول که شده بود افسره از مامانم خوشحال تر بود !

*****************************************************************

اینایی که کسی از کاراشون سردرنمیاره،

اینایی که کاراشونو همیشه ساکت و آروم انجام میدن،

اینایی که عشقشون لباس مشکیه،

اینایی که دلشون نمیاد وقتی که خوابی بیدارت کنن،

اینایی که روزا براشون بی معنی شده و شبا فقط کار میکنن،

اینایی که با دیواره خونه ها یه دنیا خاطره دارن،

اینا رو خیلی زیاد مواظبشون باشید،

این لامصبا دزدن !

*********************************************************************

روزی دو نفر در جنگل قدم می زدند.

ناگهان شیری در مقابل آنها ظاهر شد..

یکی از آنها سریع کفش ورزشی اش را از کوله پشتی بیرون آورد و پوشید.

دیگری گفت بی جهت آماده نشو هیچ انسانی نمی تواند از شیر سریعتر بدود.

مرد اول به دومی گفت : قرار نیست از شیر سریعتر بدوم. کافیست از تو سریعتر بدوم

و اینگونه شد که شاخه ای از مدیریت بنام مدیریت بحران شکل گرفت !

*********************************************************************

دیشب اینترنتم قطع شد

رفتم یه ذره با خانواده نشستم،باهاشون آشنا شدم

به نظر آدماى خوبى میان 

نگارش در تاريخ جمعه 22 دی 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

 

چند سالی است تدریس  فصل محلول و مخلوط در پایه چهارم با روشی پویا و بامشارکت همه ی دانش آموزان  در کلاس با سطح یادگیری با لا انجام می شود .

 

برای تدریس این فصل من  یک هفته زود تر  به دانش آموزانم گفتم یک سری مواد برای تدریس لازم است و هر کدام که می توانید از موارد خواسته شده  با اطلاع والدین به کلاس بیاورید .این مواد عبارت بودند از:

1- انواع تنقلات سنتی و خشکبار مانند : پسته فندق بادام گردو کشمش انواع تخمه انجیر جوزقند برگه -...

2- روغن مایع

3- نمک

4-الکل

5- شکر

6- سرکه

7- براده آهن

8- شن

وقتی در روز موعود بچه ها مواد لازم را آوردند من ابتدا هر یک از آنها را جدا گانه به بچه ها نشان دادم .سپس آنها را در یک ظرف بزرگ با هم مخلوط نمودم و به هم زدم و دو باره به بچه ها نشان دادم . بچه ها به سرعت با دوویژگی مهم مخلوط آشنا شدند اول اینکه اجزای مخلوط به راحتی قابل تشخیص است و دوم اینکه اجزای مخلوط با روشهای آسان قابل جداشدن هستند .

در قسمت آموزش محلول هم انواع مخلوهای شن در آب و روغن در آب با محلول هایی از نظیر الکل در آب و شکر در آب تهیه شد و با هم مقایسه شد در این جلسه دانش آموزان با مشاهده مستقیم انواع مخلوطها و محلول ها به سطح یاد گیری بالایی دست یافتند .

نکته قابل ذکر دیگر که بر فرایند آموزش تاثیر گذاشته بود آب آفتادن دهان بچه ها از مشاهده ی آجیلهای تهیه شده بود و من هم پس از پایان کلاس به عنوان تغییر ذائقه و فراموش نشدن خاطره این تدریس به هر یک از آنها مقداری آجیل دادم وبچه ها مهمان خودشان شده بودند .

عکسها در ادامه مطلب


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 18 دی 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

بصیر مطلق

مردی پسر کوچکی داشت. روزی به او گفت: پسرم امروز بیا تا به باغی از باغهای مردم برویم و اندکی میوه بچینیم. پسر خردسال همراهش حرکت کرد. به باغی وارد شدند و در پای درختی رسیدند. پدر به پسر گفت: همین جا منتظر باش و به اطراف اندکی بنگر تا کسی ما را نبیند! سپس خودش بر درخت رفت و مشغول چیدن میوه گردید. چند دقیقه ای که گذشت، پسر فریاد کشید: پدر یک نفر دارد ما را می بیند. پدر ترسان و با شتاب از درخت پایین آمد و پرسید: او که ما را می بیند کجاست؟ پسر هوشیار پاسخ داد: او خدایی است که همه را می بیند و بر همه آگاه است. پدر از این سخن فرزند خود شرمگین شد و برای همیشه از کار زشت خویش دست برداشت. 

*****************************************************************

ضعف یقین

«شاه شجاع» دختری داشت که پادشاهان کرمان او را می خواستند. سه روز مهلت خواست، و در آن سه روز، در مساجد می گشت تا درویشی را دید که نیکو نماز می کرد. شاه شجاع صبر کرد تا آن درویش از نماز فارغ شد. آنگاه گفت: «ای درویش، زن داری؟» درویش: «نه». گفت: «زنی قرآن خوان می خواهی؟» درویش: «مرا چنین زن که می دهد؟ که سه درم بیشتر ندارم».
شاه شجاع: «من دختر خود به تو می دهم. این سه درم که داری، یکی به نان ده، یکی به عطر. و عقد نکاح ببند». پس چنان کردند و همان شب، دختر به خانهء بخت فرستاد. دختر، چون در خانه درویش آمد، نانی خشک بر سر کوزه ای آب نهاده دید. گفت: «این نان چیست؟» درویش گفت: «از دیشب بازمانده بود، به جهت امشب گذاشتم». دختر قصد کرد که بیرون آید. درویش گفت: «می دانستم که دختر شاه، با من نتواند بود و تن در بی برگی من نخواهد داد».
دختر گفت: «ای جوان، من نه از بینوایی تو، که از ضعف یقین و ایمان تو، می روم. چرا که از دیشب، نانی باز نهاده ای و اعتماد به رزق فردا نداری. به جز این، عجب از پدر خود دارم که بیست سال مرا در خانه داشت و گفت تو را به پرهیزکاری خواهم داد و آنگاه مرا به کسی داد که آن کس، به روزی خود نیز، اعتماد بر خدای ندارد».
درویش گفت: «این گناه را عذری هست؟»
دختر گفت: «عذر آن است که در این خانه یا من باشم، یا نان خشک».

***************************************************************

شوخی با خلیفه

روزی بهلول پیاده از راه عبور میکرد، که ناگهان مرکب خلیفه با جلال و شکوه تمام نمایان گشت.
خلیفه که بهلول را کاملاً می شناخت، او را صدا زد و گفت: خیلی تعجب میکنم که چرا پیاده می روی، پس الاغت را چه کردی؟
بهلول فوراً جواب داد: یا حضرت خلیفه دو سه روز قبل الاغم عمرش را به شما بخشید...

نگارش در تاريخ شنبه 16 دی 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

·       یک وعده قلیان برابر70 نخ سیگار

 

یک بار قلیان کشیدن به طور متوسط، معادل دود کردن 70 نخ سیگار ضرر و زیان به فرد وارد می کند. بار قلیان کشیدن به اندازه 15 تا 52 سیگار،مونوکسید کربن و نیز به اندازه 72 تا 102 سیگار،قطرات وارد بدن می کند واینها یعنی خطر قلیان،چندین و چند برابر سیگار است.

 

·       پک های عمیق،نفس مرگ

 

برخی از قلیان کش ها،فکر می کنند چون دود تنباکو از آب رد می شود،مواد سمی آن گرفته می شود و زیانی ندارد. در حالی که کارشناسان می گویند بیشتر این مواد سمی از جمله نیکوتین و خاکستر وارد ریه می شود ضمن اینکه قلیان 2 خطر دیگر هم دارد.اول اینکه به خاطر دم های عمیقی که فرد برای جذب دود می زند،حبابچه های ریه بیشتر از سایر دخانیات آسیب می بیند و تخریب می شود .دوم اینکه اتفاقا به دلیل مرطوب بودن راه های هوایی و رشد میکروب ها و قارچ ها در این مسیر باشد .برخی دیکر فکرمی کنند دود قلیان از راه دهان خارج می شود و به ریه نمی رسد،اما چون دود ازطریق مخاط دهان و حنجره جذب بدن می شود و آثار سوء خود را می گذارد، حتی در هوایی که دود قلیان آزاد میشودو افرادی که قلیان نمی کشند در معرض دود قرار گرفته و در طولانی مدت دچار عوارض آن خواهند شد.»

اما نکته در این جاست که هر نخ سیگار معمولا ظرف مدت 10 دقیقه دود می شود،اما در هر بار استفاده از قلیان،فرد 40 تا 60 دقیقه خود را در معرض دود آن قرار می دهد ،دودی که می تواند کاملا اعتیاد آور باشد.

به کوشش سجاد جامعی

 

نگارش در تاريخ شنبه 16 دی 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

 

ارزش


روزی مرد میانسالی که کنار دریا ایستاده بود، زندگی خود را به خطر انداخت تا جوانی را که در آب افتاده بود و دست و پا میزد، نجات دهد...
جوان هنگامی که حالش جا آمد، نفس عمیقی کشید و گفت: "ممنون که زندگیمو نجات دادید.
مرد نگاهی به چشمهای او انداخت و گفت: قابلی نداره جوون! فقط توی زندگی ثابت کن که زندگیت ارزش نجات یافتن داشت..."

 

********************************************************************

سه صافي


شخصي نزد همسايه اش رفت و گفت: گوش کن! مي خواهم چيزي برايت تعريف کنم. دوستي به تازگي در مورد تو مي گفت...
همسايه حرف او را قطع کرد و گفت: قبل از اينکه تعريف کني، بگو آيا حرفت را از ميان سه صافي گذرانده اي يانه؟
- کدام سه صافي؟
- اول از ميان صافي واقعيت. آيا مطمئني چيزي که تعريف مي کني واقعيت دارد؟
- نه. من فقط آن را شنيده ام. شخصي آن را برايم تعريف کرده است.
- سري تکان داد و گفت: پس حتما آن را از ميان صافي دوم يعني خوشحالي گذرانده اي. مسلما چيزي که مي خواهي تعريف کني، حتي اگر واقعيت نداشته باشد، باعث خوشحالي ام مي شود.
- دوست عزيز نه، فکر نکنم تو را خوشحال کند.
- بسيار خوب، پس اگر مرا خوشحال نمي کند، حتما از صافي سوم، يعني فايده، رد شده است. آيا چيزي که مي خواهي تعريف کني، برايم مفيد است و به دردم مي خورد؟
- نه، به هيچ وجه!
همسايه گفت: پس اگر اين حرف، نه واقعيت دارد، نه خوشحال کننده است و نه مفيد، آن را پيش خود نگهدار و سعي کن خودت هم زود فراموشش کني ...

********************************************************************

عملکرد


پسر کوچکی وارد داروخانه شد، کارتن جوش شیرنی را به سمت تلفن هل داد. بر روی کارتن رفت تا دستش به دکمه های تلفن برسد و شروع کرد به گرفتن شماره ای هفت رقمی. مسئول دارو خانه متوجه پسر بود و به مکالماتش گوش داد. پسرک شروع به صحبت با تلفن کرد: خانم، می توانم خواهش کنم کوتاه کردن چمن ها را به من بسپارید؟ زن پاسخ داد: کسی هست که این کار را برایم انجام می دهد. پسرک گفت: خانم، من این کار را نصف قیمتی که او میگیرد انجام خواهم داد. زن در جوابش گفت که از کار این فرد کاملا راضی است.
پسرک بیشتر اصرار کرد و پیشنهاد داد: خانم، من پیاده رو و جدول جلوی خانه را هم برایتان جارو می کنم، در این صورت شما در یکشنبه زیباترین چمن را در کل شهر خواهید داشت. مجددا زن پاسخش منفی بود. پسرک در حالی که لبخندی بر لب داشت، گوشی را گذاشت.
مسئول داروخانه که به صحبت های او گوش داده بود به سمتش رفت و گفت: پسر از رفتارت خیلی خوشم امد، به خاطر اینکه روحیه خاص و خوبی داری. دوست دارم کاری بهت بدم.
پسر جوان جواب داد: نه ممنون، من فقط داشتم عملکردم رو می سنجیدم، من همون کسی هستم که برای این خانوم کار می کنه.
 

نگارش در تاريخ جمعه 8 دی 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

سیگار ...

آیا میدانستید که ۸۰ درصد سیگاری های جهان در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند ؟

آیا میدانستید که در کشورهای صنعتی روزانه ۶تا۷ کیلوگرم مواد افزودنی وارد بدن انسان ها می شود ؟

آیا میدانستید که سیگاری ها موقع بیماری ۸ روز دیرتر از افراد عادی خوب می شوند ؟

آیا میدانستید که سیگار حجم اکسیژن ریه‌ها را کاهش می‌دهد ؟

آیا میدانستید که سیگار ۴ هزار ماده سمی و ۴۰ عنصر سرطان زا دارد ؟

آیا میدانستید که مصرف هر یک نخ سیگار ، ۵٫۵ دقیقه از عمر انسان می کاهد ؟

آیا میدانستید که افراد سیگاری ۲ برابر غیر سیگاری ها احتمال ابتلا به زخم معده را دارند ؟

آیا ..........................در ادامه مطلب


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ جمعه 8 دی 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

 

بوی بد سیب = بوی بد کینه

معلم یک کودکستان به بچه های کلاس گفت که می خواهد با آنها بازی کند. او به آنها گفت که فردا هر کدام یک کیسه پلاستیکی بردارند و درون آن، به تعداد آدم هایی که از آنها بدشان می آید ، سیب بریزند و با خود به کودکستان بیاورند. فردا بچه ها با کیسه های پلاستیکی به کودکستان آمدند. در کیسه بعضی ها 2 تا، بعضی ها 4 تا ، بعضی ها 7 تا سیب بود. معلم به بچه ها گفت تا یک هفته هر کجا که می روند کیسه پلاستیکی را با خود ببرند. روزها به همین ترتیب گذشت و کم کم بچه ها شروع کردن به شکایت از بوی نا خوش سیب های گندیده ، به علاوه آنهایی که سیب بیشتری در کیسه خود داشتند از حمل این بار سنگین خسته شده بودند.پس از گذشت یک هفته ، بازی بالاخره تمام شد و بچه ها راحت شدند. معلم از بچه ها پرسید « از این که سیب ها را با خود یک هفته حمل می کردید چه احساسی داشتید؟» بچه ها از اینکه مجبور بودند سیب های بدبو و سنگین را همه جا با خود ببرند شکایت داشتند. آنگاه معلم منظور اصلی خود را از این بازی را این چنین توضیح داد: « این درست شبیه وضعیتی است که شما کینه آدم هایی که دوستشان ندارید را در دل خود نگاه می دارید و همه جا با خود می برید.بوی بد کینه و نفرت ، قلب شما را فاسد می کند و شما آنها را همه جا همراه خود حمل می کنید. حال که شما بوی بد سیب ها را فقط برای یک هفته نتوانستید تحمل کنید ؛ پس چطور می خواهید بوی بد نفرت را برای تمام عمر در دل خود تحمل کنید... ؟»

*****************************************************************************

بارالها.........

خداوند بی نهایت است و لامکان و بی زمان

اما به قدر فهم تو کوچک می شود

به قدر نیاز تو فرود می آید

به قدر آرزوی تو گسترده می شود

به قدر ایمان تو کار گشا می شود

امید می شود ناامیدان را

عصا می شود پیران را

نور می شود در تاریکی

همدم می شود در تنهایی

به شرط اعتقاد ،پاکی دل ،طهارت روح

پس بیایید در این ایام دل و قلبمان را پاک کنیم و اعتقادمان را قوی

*****************************************************************************

         آرزو

از خدا پرسیدم اگر در سرنوشت ما همه چیز را از قبل نوشته‌ای، آرزو کردن چه سود دارد؟ خدا گفت :

شايد نوشته باشم هرچه آرزو کند ...    

نگارش در تاريخ سه شنبه 5 دی 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

           به نام خدا

"در مورد کبوتر های حرم"

ای کبوتر که نشستی روی گنبد طلا

هر کجا پر می کشی تو حرم امام رضا

من کبوتر بقیعم با تو خیلی فرق دارم

جای گنبد سرمو به روی خاک ها می ذارم

خونه ی قشنگ تو کجا و این خونه کجا

گنبد طلا کجا قبرهای ویرونه کجا

اون جا هرکی که میره طائر افلاکی میشه

تو بقیع بال و پره کبوترا خاکی میشه

اون جا خادما با زائر آقا مهربونند

این جا زائرا رو از کنار قبرا می رونند

تو که هرشب می سوزه صدتا چراغ دور و ورت

به امام رضا بگو غریب تویی یا مادرت؟

غریب اونه تو بقیع شمع و چراغی نداره

نه ضریح و نه حرم حتی رواقی نداره

این شعر درد و دل کبوتری از بقیع است برای کبوتر امام رضا(ع).

من نمی دانم چرا در اطراف حرم های امامان ما کبوتر است اما فکر می کنم به این سخنان امام صادق ربط داشته باشد.

ایشان می فرمایند:«در خانه های خود کبوتر نگه دارید چرا که دوست داشتنی است وبا حضرت نوح درکشتی بوده است و مانوس ترین پرنده در خانه است.»

در جای دیگری می فرماید:«نگه داری کبوتر مستحب است.کبوتران گویا قاتلین امام حسین(ع)را لعنت می کنند.»

         

به کوشش سجاد خاندایی

نگارش در تاريخ دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

فرزندم...

عزیزم...

هم وطنم...

نبینم گرد اندوه و غم برچهره ی پاک و معصومت نشسته باشد .

گرچه از تو دورم اما یقین بدان با تمام عشق یاد تو را در سینه ام دارم . از خدا عاجزانه می خواهم جوانه های شادی مثل گذشته بر لبانت بنشیند وچهره زیبا و معصومانه شما دوباره غرق شادی و شور و امید به آینده ای روشن باشد .

هرچند  دوست مهربانت در کنارت نیست اما نگرانش نباش چرا که او در بهشت میهمان حضرت رقیه ی امام حسین (ع) است.

از طرف آموزگار کلاس چهارم دبستان 22 بهمن قمصر کاشان .

پیامهای دانش آموزانم را می توانید در ادامه مطلب مطالعه کنید .

 


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 2 دی 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

 

یکی دیگر از ابتکارات اینجانب در کلاس چهارم تهیه دسته چک تشویق است .

تعدای دفترچه مانند دسته چک تهیه نمودم در هر برگ نام و تاریخ و مبلغ (به عنوان هدیه تلاش ) در آنها نوشته می شود و بسته به میزان تلاش و موفقیت و موارد دیگر برایشان چک صادر می کنم به عنوان مثال برای خیلی خوبها مبلغ 000/100 امتیاز  برای خوبها 000/70  امتیاز و برای قابل قبولها 000/40 امتیاز  البته هر چک با توجه به امتیاز دارای مهر ویژه ای است .

برای آشنایی با این مهر ها رجوع شود به مطلب (مهر های باز خورد توصیفی )

بدین ترتیب هر کس تلاش می کند برای خود امتیاز جمع آوری کند امتیاز هر  دانش آموز به 000/000/1 برسد مشمول جایزه می شود .

نگارش در تاريخ شنبه 2 دی 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

گزارش باز دید علمی سه  شنبه 14/9/91

با هماهنگی هایی که در روزهای قبل انجام شده بود به همراه دانش آموزان کلاس چهارم دبستان 22 بهمن قمصر یک اردوی علمی یک روزه به کاشان انجام شد .

ابتدا دانش آموزان از میدان میوه و تره بار بازدید کردند . اهداف این باز دید عبارت بود از :

1-    آشنایی با مشاغل

2-    آشنایی با تنوع میوه ها و سبزیجات

3-    آشنایی با مبادی هر یک از میوه ها و انواع میوه های وارداتی

4-    درک عمیقتر میزان لطف و نعمتهای الهی

در این قسمت دانش آموزان توانستند با سوالات خود از مسولین محترم و یادداشت پاسخها مطالب زیادی یاد بگیرند .

درقسمت دوم دانش آموزان از یک کارگاه رنگرزی بازدید کردند .اهداف این بازدید عبارت بود از :

1-    آشنایی با انواع رنگها ( رنگهای اصلی و مادر رنگهای ترکیبی )

2-    آشنایی با نحوه ساختن انواع رنگها

3-    آشنایی با رنگهای گیاهی و شیمیایی 

4-    مشاهده فرایند رنگرزی به طور کامل

در قسمت سوم دانش آموزان از آسیای سنگی واقع در بازار کاشان بازدید کردند . اهداف این باز دید عبارت بود از :

1-    آشنایی با انواع گیاهان دارویی و خواص آنها

2-    آشنایی با طریقه پودر کردن انواع گیاهان

در قسمت پایانی هم بچه ها از حمام تاریخی خان باز دید نمودند و مسول محترم آنجا باتوضیحات مناسب بچه ها را با این بنای تاریخی بیشتر آشنا نمود. این حمام از نوع خزینه ای بوده و دارای سیستم گرمایش از کف بوده است دراین حمام انواع صنایع دستی و عکس و پوستر و ... جهت بازدید وجود دارد  .

شما نیز میتوانید برای آشنایی بیشتر از این اماکن بازدید فرمایید .

عکسها ی مربوط در ادامه مطلب...


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 2 دی 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

 

خواص دارچین

امسال برای آشنایی با خواص دارچین ابتکار جالبی انجام دادم .

پس از آنکه در کلاس مبحث مربوطه تدریس شد . به بچه ها گفتم برای جلسه بعد موارد زیر را به کلاس بیاورید :

مقداری چوب دارچین مقداری چای مقداری قند چند لیوان یک قوری نسبتاً بزرگ

جلسه بعد که فرارسید مواد لازم رااز بچه ها گرفتم و چای دارچین دم کردم و تازمان دم کشیدن چای از اینترنت مطالبی را در مورد خواص دارچین گرفته و با بچه ها مطالعه نمودیم . در پایان کلاس هم در کلاس سفره انداختیم بچه ها صبحانه هایشان را دور هم در کلاس خوردند و من با چای دارچین از انها پذیرایی کردم .

یقینا هیچکدام از آنها با این روش آموزش خواص دارچین را از یاد نخواهند برد .

 

خواص دارچین و عکسهای مربوطه در ادامه مطلب


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ جمعه 1 دی 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

 

تخته هوشمند چیست ؟

تخته هوشمند تخته ای است که به عنوان سخت افزاردر کنار رایانه و دیتاتوانسته است تحولی عظیم در امر آموزش ایجاد کند . امکان نوشتن روی این تخته با رنگهای متنوع و فونتهای مختلف ,رسم آسان انواع شکلهای هندسی,ذخیره و باز یابی مطالب وارد شده تولید انواع محتواهای آموزشی از قبیل صوت و تصویر و فلش و ... ,اجرای انواع نرم افزار های آموزشی,تنوع در رنگها ,پخش صوت و فیلم های آموزشی و اتصال به اینترنت  از بارز ترین ویژگیهای این نوع تخته می باشد .

پیشرفت فوق العاده دانش آموزان, درک مفاهیم مختلف علمی ,حضور خستگی ناپذیر دانش آموزان در کلاس و رقابت بر سر مشارکت در امر اداره و آموزش موجب شده است تا حد زیادی از خستگی های معلم کاسته شود .

تصاویر مربوط به تخته هوشمند در ادامه مطلب


ادامه مطلب...